Sielukas sisältö — mitä tarkoitan sillä?
Verkkosivu-uudistus on viimein valmis! Soulgoodin ja sen tekemisen ydin ei ole muuttunut, vaikka SEO-osaaminen onkin muokannut ja vahvistanut palveluita ja brändiväritkin päivittyneet. Keskiössä on edelleen sisällöntuotanto ja sen ytimessä sielukas sisältö.
Toistaiseksi vasta yksi ihminen on kysynyt, millaista se oikein on. Lisää vastaavia kysymyksiä on varmasti odotettavissa, joten tässä tulee avaava sukellus sielukkuuteen.
Millainen sisältö on sielukasta?
Sielu. Se on jännä ja vähän vaikeakin termi, etenkin suomen kielessä. Se on osa yritykseni nimeäkin, mutta omasta mielestäni helpommin lähestyttävässä muodossa, englanniksi. Mutta nyt avataan sitä suomeksi.
Soulgood on sielukkuutta — jotain ihan omaa — hyvyyteen yhdistettynä. Tavoitteellisuus on osa kokonaisuutta.
Sisällöntuotannossa yhdistän sielukkuuden kahteen asiaan:
Ei ole tarkoitus saada brändiä kuulostamaan tietyn tyyppiseltä, jotta se vetoaisi. Tarkoitus on kuulostaa omalta itseltä, jotta se vetoaa.
Sitä on sielukas sisällöntuotanto.
Voiko sisältö olla sielukasta ja optimoitua?
Voi! Ja jos minulta kysytään, pitää. Ne eivät sulje toisiaan pois vaan ne täydentävät toisiaan. Vähän niin kuin vanhassa sanonnassa vastakohdat täydentävät toisiaan.
Ei siihen ole mitään taikoja tai salaista kaavaa, jonka vain harva tietää.
Se on aitoutta ja autenttisuutta ja niihin luonnollisesti yhteensopivaa (SEO)dataa. Luontaista vaikuttavuutta.