Sielukas sisältö — mitä tarkoitan sillä?

Soulgood tuottaa sielukasta sisältöä (ja syvällistä SEOa) missiovetoisille yrityksille. Que?

Mitä se tarkoittaa ja miten sielukkuus ja SEO toimivat yhdessä?

Verkkosivu-uudistus on viimein valmis! Soulgoodin ja sen tekemisen ydin ei ole muuttunut, vaikka SEO-osaaminen onkin muokannut ja vahvistanut palveluita ja brändiväritkin päivittyneet. Keskiössä on edelleen sisällöntuotanto ja sen ytimessä sielukas sisältö.

Toistaiseksi vasta yksi ihminen on kysynyt, millaista se oikein on. Lisää vastaavia kysymyksiä on varmasti odotettavissa, joten tässä tulee avaava sukellus sielukkuuteen.


Millainen sisältö on sielukasta?

Sielu. Se on jännä ja vähän vaikeakin termi, etenkin suomen kielessä. Se on osa yritykseni nimeäkin, mutta omasta mielestäni helpommin lähestyttävässä muodossa, englanniksi. Mutta nyt avataan sitä suomeksi.

Soulgood on sielukkuutta — jotain ihan omaa — hyvyyteen yhdistettynä. Tavoitteellisuus on osa kokonaisuutta.

Sisällöntuotannossa yhdistän sielukkuuden kahteen asiaan:

YKSI

Se on päättäväistä halua löytää omanlainen, erityinen merkityksellisyys ja pukea se kaikkein aidoimpaan kieliasuunsa. Toisin sanoen, se on taipumusta auttaa löytämään jonkin asian, brändin, palvelun tai tuotteen kaikkein omin ydin (eli sielu) kääntämällä oikeat kivet oikealla tavalla.

Mikä on yrityksen tai brändin miksi? Mikä on tärkeää? Mistä kumpuaa sen missio? Mikä on tuotteen tai palvelun uniikki erityispiirre?

Sielukas sisällöntuottaja Miina hymyilee kirjojen kanss

KAKSI

Sielukas sisältö puhuu yhtä aikaa omaa ja kohderyhmän kieltä. Se ymmärtää asiakkaan maailmaa ja tekee siitä merkityksellisempää, omalla tavallaan. Taustalla on empaattinen asiakasymmärrys ja brändin autenttisuus.

Sielukas sisältö resonoi lukijassa, katsojassa, kohderyhmässä, unelma-asiakkaassa — ihmisessä. Se herättää haetun ja jaetun tunteen, se vaikuttaa ja avaa yhteyksiä.

Millainen on brändin äänensävy ja tyyli sanoittaa asioita?

Ei ole tarkoitus saada brändiä kuulostamaan tietyn tyyppiseltä, jotta se vetoaisi. Tarkoitus on kuulostaa omalta itseltä, jotta se vetoaa.

Sitä on sielukas sisällöntuotanto.


Voiko sisältö olla sielukasta ja optimoitua?

Voi! Ja jos minulta kysytään, pitää. Ne eivät sulje toisiaan pois vaan ne täydentävät toisiaan. Vähän niin kuin vanhassa sanonnassa vastakohdat täydentävät toisiaan.

Ei siihen ole mitään taikoja tai salaista kaavaa, jonka vain harva tietää.

Se on aitoutta ja autenttisuutta ja niihin luonnollisesti yhteensopivaa (SEO)dataa. Luontaista vaikuttavuutta.


Edellinen
Edellinen

Empatia vahvuutena sisältö- ja SEO-työssä

Seuraava
Seuraava

Millainen on yrityksen merkityksellinen missio?